پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۰۸/۰۹/۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰ |

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه چهارده معصوم(ع) کهن شهر شوشتر با مشارکت شهرداری شوشتر برگزار شد

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور برگزار گردید .

مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار شد.
در این مانور سراسری زلزله که در تمام مدارس استان خوزستان همزمان با سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله فرضی به اجرا در آمد.
به گزارش پایگاه خبری شهرداری شوشتر؛ با نواخته شدن این زنگ که به منزله یک زلزله فرضی بود و به طور همزمان در فاصله زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ به مدت یک دقیقه به صدا در آمد ؛ حدود ۳۰۰ دانش آموز ؛ نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان، هنگام مواجهه با زلزله را طبق آموزش‌های ارائه شده به طور عملی به مرحله اجرا درمی‌آورند.
در این مانور که دستورالعمل اجرایی آن از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدیران تمامی مدارس ارسال شده بود دانش‌آموزان چگونگی پناه‌گیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله را تمرین کردند.
این مانور با مشارکت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی کهن شهر شوشتر؛ خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری شوشتر، جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان؛ شرکت های آب و برق و ….برگزار گردید .
مانور ؛ شبیه‌سازی شرایط بحرانی و یک مجموعه از تمرین‌ها برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده به منظور مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس است.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد