پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۰۳/۱۰/۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۴ |

ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد
رهبر معظم انقلاب

تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده

جلسه بررسی دستورالعمل تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده برگزار شد

جلسه بررسی دستورالعمل تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده به ریاست مهندس رضا آشتاب مدیر ستاد بازآفرینی شهرداری شوشتر و با حضور روسا و کارشناسان معاونت شهرسازی و ساختمانی برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری شهرداری کهن شهر شوشتر در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توان دو هدف ارتقای امنیت جانی ساکنان و سلامت و بهداشت محیط زندگی را برای ساکنان این بافت‌ها فراهم کرد، در بافت‌های فرسوده با پدیده بدمسکنی و سقف‌های لرزان مواجه‌ایم که در صورت وقوع زلزله جان ساکنان آن در خطر است و این سقف‌ها بر سر ساکنانشان آوار می‌شود.
بنابراین هدف اصلی در شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی بافت‌های فرسوده است. علاوه بر خانه‌های قدیمی از شرایط مناسبی برای زندگی سالم و بهداشتی برخوردار نیستند و مشکلات خاص بهداشتی در آن‌ها وجود دارد .

مهندس رضا آشتاب در این جلسه با اشاره به صورتجلسه ستاد بازآفرینی شهری و اهمیت نوسازی مسکن، گفت: بسته های پیشنهادی تشویقی برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده ناکارامد شهری تعریف شده است.

وی افزود: بر این اساس، در راستای سیاست های مدیریت شهری جهت رفاه حال شهروندان ، تخفیف عوارض به میزان ۵۰ درصد جهت صدور پروانه در بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد