پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۰۶/۱۰/۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۷ |

پویش ملی سلامت همراه با اجرای غربالگری دیابت و فشار خون در شهرداری کهن شهر شوشتر

با توجه به اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان شوشتر ؛ غربالگری پرسنل شهرداری شوشتر با حضور تیم بیماریهای غیرواگیر در این شهرداری همزمان با آموزش کلیه افراد و شناسایی موارد پرخطر و ارجاع این افراد انجام گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کهن شهر شوشتر؛ در ادامه پویش ملی سلامت پرسنل شهرداری شوشتر با سنجش فشار و قند خون خود به این پویش ملی پیوستند.
منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون ممکن است در ابتدا به ظاهر علامتی نداشته‌ باشند، اما این دو بیماری خاموش می توانند به مرور زمان آسیب‌های جدی به نقاط مختلف بدن وارد کنند.
محمد اسفندیاری سرپرست شهرداری شوشتر ضمن دعوت از افراد بالای ۱۸ سال برای شرکت در پویش ملی سلامت گفت: با توجه به افزایش بیماری های قلبی و عروقی، افزایش سکته های مغزی، مشکلات کلیوی و دیگر بیمار یهایی که اغلب دلیل آن فشارخون بالا و یا دیابت است، می توان در قالب پویش ملی سلامت و انجام غربالگری، ضمن شناسایی بیماران مبتلا از بسیاری عوارض این علایم پیشگیری کرد.

پویش ملی سلامت با هدف آگاهی بخشی و تشخیص زودرس دیابت و فشارخون بالا از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه در سراسر کشور در حال اجراست.
برای شرکت در این پویش و آگاهی از وضعیت فشار خون و قند خون خود می توانید به نزدیک ترین پایگاه سلامت در شهر و روستا مراجعه فرمایید.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد