پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]

نوشته شده در تاریخ ۰۶/۰۵/۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۸ |

برگزاری شورای مسکن دارالمومنین شوشتر با حضور مسئولان استان و شهرستان/ اتخاذ تصمیماتی برای تسریع در پروژه‌های مسکن و بهبود زیرساخت‌ها در شهرستان شوشتر

جلسه شورای مسکن شهرستان شوشتر با حضور فرماندار، نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند و مدیرکل راه و شهرسازی استان و پس از بازدید و بررسی پروژه‌های مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری کهن شهر شوشتر به نقل ازروابط عمومی فرمانداری شوشتر، در جلسه شورای مسکن شهرستان شوشتر که با حضور سید محسن سید موسوی فرماندار، حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند، مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان و قائم مقام و معاونان وی برگزار شد، موضوعات مهمی در خصوص توسعه و بهبود وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در این جلسه بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن تاکید شد و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.
تسریع در اجرای پروژه ۴۳۲ واحدی نهضت ملی مسکن
در این جلسه، فرماندار شوشتر ضمن تشکر از نماینده مردم برای تشکیل این نشست، بر اهمیت تسریع در اجرای پروژه ۴۳۲ واحدی نهضت ملی مسکن تاکید کرد.
وی از مسئولان مربوطه خواست تا با همکاری و هماهنگی بیشتر، موانع پیش روی این پروژه را برطرف کنند. این پروژه یکی از برنامه‌های کلیدی برای تأمین مسکن مناسب برای مردم منطقه است.
تکمیل معابر و آسفالت مسکن مهر
یکی دیگر از موضوعات مهم جلسه، آماده‌سازی و آسفالت معابر مسکن مهر بود که مراحل نهایی خود را طی می‌کند. برخی موانع جزئی که در مسیر اجرای این پروژه وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفته و راه‌حل‌های لازم برای رفع آن‌ها ارائه شد. این پروژه نقش مهمی در بهبود زیرساخت‌های مسکن در منطقه دارد.
پیگیری تکمیل ساخت واحدهای نهضت ملی یکصد واحدی
در ادامه رفع موانع ساخت پروژه یکصد واحدی نهضت ملی با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام بررسی شد. با توجه به پیگیری‌های مستمر فرمانداری شهرستان برای رفع موانع و ادامه ساخت این پروژه نماینده مجلس تاکید کرد که این پروژه نیازمند پیگیری‌های مستمر و حمایت‌های مالی و اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام است تا بتواند به مرحله بهره‌برداری برسد.

روند پیشرفت پروژه ۷۶ هکتاری و دستورات تسریع
مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی پروژه ۷۶ هکتاری خبر داد. وی اعلام کرد که دستورات لازم برای تسریع پروژه و تکمیل معابر دسترسی و زیرساخت‌های این پروژه ابلاغ شده و پیمانکار مربوطه به زودی کار خود را آغاز می‌کند.
اختصاص۱۷۲ دستگاه آسانسور جهت ساختمان‌های مسکن مهر شوشتر
مدیر کل راه و شهرسازی استان از تخصیص و اهدای ١٧٢ دستگاه آسانسور به ساختمان‌های مسکن مهر شوشتر توسط وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن خبر داد.
تفاهم‌نامه همکاری جهت احداث پل چهارم شوشتر
در این نشست تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری شوشتر جهت همکاری‌های لازم برای احداث پل چهارم شوشتر به امضا رسید.
دیگر تصمیمات و مصوبات جلسه
در این جلسه، بیش از ۲۵ مصوبه به تصویب رسید و دستورات لازم برای حل مشکلات و موانع موجود صادر شد. از جمله مصوبات مهم، می‌توان به پیگیری و رفع مشکلات زیرگذر شرافت و تغییرات فنی لازم، تصمیم‌گیری در خصوص آماده سازی و آسفالت معابر مسکن مهر شهر شهید شرافت، رفع موانع جزئی برای پایان آماده سازی و آسفالت معابر مسکن مهر شوشتر، حل مشکلات معبر میرزا هادی با کمک میراث فرهنگی، استفاده از ظرفیت مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی شوشتر در پروژه های راه و شهرسازی ومسکن ملی و … اشاره کرد. همچنین برخی موارد مربوط به شهرداری‌های شهرهای تابعه بررسی و تصمیماتی برای رفع موانع آن‌ها اتخاذ شد. مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز موظف شدند تا با هماهنگی و همکاری بیشتر، زمینه‌های لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه‌ها را فراهم آورند.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد