پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۲۱/۰۹/۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۲۷ |

بامتخلفان قطع درختان برخورد قاطع خواهد گردید

قطع درختان بدون مجوز شهرداری تخلف محسوب می گردد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری شوشتر؛  متاسفانه شاهد تخریب فضای سبزشهری  توسط برخی از شهروندان هستیم و از آنجا که رویکرد مدیریت شهری توسعه و نگهداری از فضای سبز می باشد با عاملان قطع درختان و امحاء فضاهای سبز شهری به صورت جدی برخورد خواهدشد. 
 متاسفانه برخی از صاحبان مشاغل به جهت توسعه دید مغازه های خود اقدام به خشک کردن و بریدن درختان جلوی مغازه ها کرده اند که این کار نه تنها باعث  تخریب فضای سبز و زیبایی سیمای  شهری بلکه تخطی به حقوق شهروندان دیگر  نیز می باشد.  
 
قطع درختان بدون مجوز شهرداری تخلف محسوب می شود؛ در سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب قانونی با عنوان لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها به تصویب رساند که ماده یک آن، قطع درخت را بدون اجازه شهرداری ممنوع اعلام کرده است. این قانون همچنین در سال ۱۳۸۸  بازبینی ، اصلاح و آئین نامه اجرائی آن در سال ١٣٨٩ به تصویب رسید  .
 
  در ماده یک این قانون مقرر کرده است:‌ « به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغات و نیز محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند، در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است .
 
شهرداری  کهن شهر شوشتر؛ علاوه بر صیانت حفظ و توسعه فضای سبزشهری نسبت به رعایت  حقوق شهروندان نیز خود را ملزم می داند ، لذا در صورتی که وجود اشجار مانع کسب و کار و استتار دید مغازه ها شود ،مغازه دارن می توانند  جهت هرس به شهرداری مراجعه  نمایند.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد