پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۱۵/۰۹/۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۴۴ |

🔴توصیه‌های ایمنی آتش‌نشانی شوشتر با شروع فصل سرما

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوشتر ضمن ارائه نکات ایمنی در نصب وراه‌اندازی وسایل گرمایشی، نسبت به رعایت توصیه‌های ایمنی تاکید کرد.

سید مهدی ایوبی با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی مرتبط با وسایل گرمایشی با توجه به فرارسیدن فصل سرما، گفت: شهروندان باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند تا از وقوع حوادث و اتفاقات احتمالی جلوگیری شود.

او همچنین از شهروندان خواست تا سوختن گاز و سلامت بخاری بوسیله افراد ذیصلاح مطمئن شوند و در صورت داشتن عیب حتما از تعمیرکاران مجاز استفاده و شخصا نسبت به تعمیر اقدام نکنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر با تاکید بر داشتن اطمینان از سلامت دودکش مربوط به بخاری، گفت: این امر یکی از مهمترین نکاتی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم‌، چرا که اشکالات دودکش می‌تواند باعث بروز اتفاقاتی غیر قابل بازگشت شود.

ایوبی اضافه کرد: نصب دودکش در فضاهای بسته ساختمان که جریان طبیعی هوا وجود ندارد ممنوع است و هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک اچ (H) باشد.

او خاطرنشان کرد: چنانچه دودکش سرد باشد نشان دهنده عدم عبور گازهای سمی است و باید سریعا دستگاه گاز سوز خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

وی تاکبد کرد: استفاده از شعله شمع یا کبریت در محل دریچه و مبدا دودکش، چنانچه شعله به سمت داخل دودکش کشیده شد بیانگر این است که مکش دودکش مناسب است و اگر تغییری در شعله ایجاد شود نشانگر عدم مکش مناسب دودکش است.

ایوبی با بیان اینکه راه‌های متفاوتی برای باز کردن راه دودکش‌ها وجود دارد که یکی از این روش‌ها استفاده از یک وزنه و طناب محکم است، گفت: وزنه باید از بالای دودکش به پایین حرکت داده شود تا در میان راه تمام مسدود کننده‌ها را از بین ببرد.

او ادامه داد: یکی از نکات بسیار ساده این است که قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیاء قابل اشتعال در مجاورت بخاری می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود، لذا در صورتی که احساس شد سوخت بخاری ناقص بوده و یا باشعله آبی نمی‌سوزد نباید به آن بی‌تفاوت شد، زیرا ممکن است این نقص ناشی از نرسیدن هوای کافی به بخاری باشد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر همچنین با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم در سلامت فصل زمستان استفاده از شلنگ‌های سالم و فشار قوی است، گفت: بدون استفاده از بست برای محکم کردن شیلنگ گاز هرگز از وسیله گازسوز استفاده نشود و همچنین آبگرمکن و وسایل گاز سوز هرگز در حمام نصب نشود.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد