پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۰۴/۰۲/۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۱۶ |

پیام تبریک سرپرست شهرداری کهن شهر شوشتر به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کهن شهرشوشتر، محمد اسفندیاری سرپرست شهرداری شوشتر در پیامی روز جهانی زمین پاک را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

پاسداشت زمین و حفاظت از محیط زیست از شاخص‌های اصلی انسان‌ها و جوامع توسعه ‌یافته در مسیر دستیابی به توسعه پایدار است.

خداوند مهربان، زمین را به ‌عنوان ودیعه و میراث مشترک در اختیار بشریت قرار داده است تا با استقرار بر روی آن،‌ بتواند از مواهب طبیعی و سرشار آن بهره جسته و با رسیدن به آرامش، ثبات و امنیت در زندگی صلح‌آمیز با طبیعت و محیط زیست خود به سر برد.
با این حال، ناآگاهی و غفلت بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی شده و عده‌ای از انسان‌ها با ناسپاسی و جسارت، زمین را زباله‌دان فرض کرده و با رها کردن مواد و اجسام زائد و زباله‌های تولیدی، محیط زیست خود را آلوده می‌کنند.

لذا بر ماست تا با ایجاد و توسعه آگاهی‌ها و ترویج فرهنگ سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن، حس مسئولیت‌پذیری عمومی شهروندان در قبال طبیعت و محیط زیست را برانگیخته و با عزم عمومی در تعهدات خود در برابر زمین تجدید نظر کنیم.

در همین فرصت، ضمن عرض تبریک روز جهانی و هفته زمین پاک به آحاد مردم و شهروندان بویژه علاقمندان به فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه محیط زیست و نیز دستگاه‌های مسئول اعم از مدیران و کارکنان  اداره حفاظت از محیط زیست کهن شهرشوشتر، لازم می‌دانم از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست محیطی که برای افزایش آگاهی و ترغیب حس مشارکت شهروندان برای حفظ محیط زیست تلاش نموده قدردانی و تشکر می‌کنم.

 
محمد اسفندیاری
سرپرست شهرداری کهن شهر شوشتر

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد