پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۲۴/۰۲/۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۸ |

جلسه مشترک معاونت فنی و شهرسازی شهرداری شوشتر با مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی و ساختمانی

نشست معاونت فنی و شهرسازی با کارشناسان و مدیران این معاونت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کهن شهر شوشتر، در راستای ایجاد هماهنگی های لازم و رفع ابهامات موجود، گسترش تعاملات و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان، جلسه ای با حضور دکتر فرد محمودی، مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی و ساختمانی برگزار شد.
تسریع در ارائه خدمات متنوع شهرسازی به شهروندان و هماهنگی در امورات مربوطه، از موارد مطرح شده در این جلسه بود.
در این جلسه بر ضرورت افزایش نظارت بر پروانه های ساختمانی و مقررات شهرسازی تاکید شد و هریک از کارشناسان نسبت به ارائه مسایل و مشکلات حوزه شهرسازی اقدام نموده که موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دراین جلسه معاون فنی و شهرسازی بر افزایش هماهنگی بیشتر میان بخشی در حوزه شهرسازی تاکید کرد و افزود: تلاش‌ها و اقدامات حوزه شهرسازی باید در این خصوص تسریع شود و به گونه‌ای عمل شود که جلسات کارشناسی برای رفع چالش و مشکلات به صورت منظم در معاونت تشکیل و با احصاء مشکلات راهکارهای عملیاتی ارایه شود.

محمودی گفت:
متولی طرح های جامع و تفصیلی شهرها ، ادارات کل راه و شهرسازی و شهرداری ها نیز مجری اجرای صحیح طرح های جامع و تفصیلی هستند.
آخرین طرح ملاک عمل کهن شهر شوشتر، طرح جامع ( بدون طرح تفصیلی )، از سال ۹۰ تا کنون در حال اجرا بوده و با توجه به اتمام افق طرح جامع و تغییرات در شهر به عنوان موجود زنده ، تغییر شاخص هایی نظیر رشد جمعیت و نیاز به کاربری های عمومی و مخصوصا حوزه مسکن و مسکونی ، عدم گسترش محدوده قانونی شهر ،نیاز به افزایش سرانه ها و خدمات عمومی و همچنین سیاست های کلی دولت مردمی در خصوص افزایش ظرفیت مسکن سازی به عنوان یک اقدام ملی و به دنبال آن تقاضای مکرر سرمایه گذاران و سایر شهروندان جهت افزایش تراکم و سطح اشغال به عنوان توسعه عمودی و شهرسازی مدرن ، نیاز مبرم به بازنگری طرح را بیش از پیش نمایان تر میکند.
لذا از اداره کل محترم راه و شهرسازی استان و اداره محترم راه وشهرسازی شهر شوشتر به عنوان یک اولویت جدی و چالش ساز ، تقاضا داریم پیرو درخواست های مکرر قبلی و در راستای جلوگیری از توقف فرایند شهرسازی، نسبت به انتخاب مشاور جهت تهیه طرح جامع و تفصیلی جدید کهن شهر شوشتر اقدام فرمایند.
بر همین اساس به دستور دکتر جافری شهردار محترم شهر شوشتر ، تا زمان تهیه طرح بالادستی، شهروندانی که تقاضای طبقه اضافی و سطح اشغال مازاد بر طرح را دارند بلافاصله با نظر مثبت به اداره کل محترم راه و شهرسازی جهت طرح در کمیسیون ماده پنج استان و طی روال قانونی معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است کمیسیون ماده ۵ استان اخیرا با درخواست تعاونی ارتش جهت افزایش ۲ طبقه به ۴ طبقه بصورت ۴ طبقه روی پیلوت (احداث ۵سقف) موافقت نموده که بصورت ۵۰ بلوک ۸ واحده در منطقه ۱۴۷ هکتاری پس از تایید ادارات ذیربط مجوز ساختمانی صادر خواهد شد که میبایست در اولویت کاری همکاران محترم در واحدهای شهرسازی و ساختمانی قرار گیرد .

شهروندان محترم ، شهرداری را امین خود بدانند. صدور مجوز ساختمانی برابر طرح جامع در اسرع وقت در شهرداری با همکاری همکاران محترم در مجموعه ی شهرسازی ، ساختمانی، درآمد و سایر واحدهای ذیربط انجام خواهد شد و همچنین درصورت درخواست طبقات اضافی جهت طی روال قانونی بلافاصله مکاتبات و همکاری لازم بعمل خواهد آمد.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد