پایگاه اطلاع رسانی شهرداری
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

سخن سردبیر

... [ادامه]
نوشته شده در تاریخ ۱۸/۰۱/۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۵ |

سرپرست شهرداری کهن شهر شوشتر:

شهرداری می‌تواند خانه‌های متروکه و خطر آفرین را تخریب کند

سرپرست شهرداری شوشتر گفت: طبق تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها شهرداری می‌تواند به منظور حفظ سلامت شهروندان پس از طی مراحل قانونی، اقدام به تخریب خانه‌های متروکه و خطر آفرین کند.

محمد اسفندیاری اظهار کرد: در راستای زیبایی‌شناختی و امنیت اجتماعی شهری، وجود خانه‌های مخروبه و خطر آفرین به جهت متروکه بودن و امکان ریزش آوار خطراتی را برای شهروندان به همراه دارد.

وی از تخریب یک باب ساختمان متروکه و خطر آفرین در شهر خبر داد و گفت: در راستای اجرای تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان پس از طی مراحل قانونی اقدام به تخریب یک ملک مخروبه و متروکه با رعایت مسائل ایمنی و رفع خطر کرد.

اسفندیاری با تشریح ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و اعلام نظر کارشناس مربوطه شهرداری مبنی بر اینکه این ملک مشمول این ماده قانونی بوده و خطراتی را برای اهالی ایجاد می‌کرد، ادامه داد: اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر و کوچه‌ها و اماکن عمومی از وظایف شهرداری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان یک باب ساختمان مخروبه را با رعایت مسائل ایمنی تخریب، آواربرداری و رفع خطر کرد، افزود: با توجه به گزارش‌های شهروندان و بررسی کارشناسان این شهرداری به این نتیجه رسید که این ملک در وضعیت نابسمانی قرار دارد و می‌تواند برای شهروندان و عابران ایجاد مشکل کند.

 
سرپرست شهرداری شوشتر از پاکسازی مخروبه‌های سطح شهر با همت و تلاش پرسنل اداره پسماند معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر خبر داد و گفت: برای رسیدن به این هدف که همان حفظ سلامت و امنیت شهروندان است، امسال بیش از هفت باب ساختمان مخروبه و متروکه در سطح شهر تخریب، آواربرداری و رفع خطر شده که در این مسیر نیازمند تعامل و همکاری شهروندان با شهرداری هستیم.

درباره نویسنده / محمد باقر عباسی

[ همه نوشته های محمد باقر عباسی → ]

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد